Social Media Book Tag

Czy wspominałam już, że kocham robienie tagów, a zwłaszcza tych książkowych? Social Media Book Tag składa sie z siedmiu pytań, z których każde odwołuje się do strony społecznościowej (Facebook, Twitter itd.). Pytania oczywiście okołoksiążkowe. Jeżeli ktoś z Was chciałby wykonać tag (chociaż jest stary, każdy go robił i przypuszczam, że jestem ostatnia osobą, która się za niego wzięła), oczywiście zachęcam, bo to ciekawy sposób na poznanie nowych tytułów. Jeżeli chodzi o nomnacje, chciałabym zaprosić do zabawy Angę, bo tyle komentuje (za co zresztą bardzo dziękuję), że jestem ciekawa, jakie książki wybierze.

1. Twitter: Twoja ulubiona krótka historia
No cóż, po pierwsze wszystko zależy od tego co oznancza krótka książka. Pierwszą, która przychodzi mi na myśl, jeżeli chodzi o takie naprawdę krótkie jest Czytelniczka Znakomita autorstwa znanego brytyjskiego pisarza sztuk teatralnych, Alan Bennetta. Powieść ma zaledwie 111 stron, ale jest fantastyczna! Opowiada historię królowej Elżbiety II, która odkryła nowa pasję, a mianowicie książki. Czytelnictwo zaczyna tak pochłaniać brytyjską monarchinię, że, ku niezadowoleniu dworu, jej opanowanie i nienaganność znikają. Ponadto, królowa uświadamia sobie bbłędy i bezsens niektorych zachowań i postaw. Książka ta była zabawną lekturą, ponieważ naprawdę wiele cytatów odnosi się do książek i czytelnictwa. Pokazuje kiełkujące uczucie do książek, a także plusy i minusy bycia bibliofilem.

2. Facebook: Książka, którą przeczytałeś dlatego, że czułeś presję ze strony innych.
Igrzyska Śmierci Susanne Collins przeczytałam w wyniku wielkiej fali uwielbienia do ksiażki i filmu. Muszę się Wam przyznać do okropnego błędu jaki popełniłam, a mianowicie obejrzeniu film najpierw. Koleżanki wyciągnęly mnie do kina, a ja nie mialam pojecia w co się pakuję. Tuż po filmie postanowiłam przeczytać serię i oczywiście zrobiłam to, ale to nigdy nie jest to samo, kiedy podchodzi sie do lektury bez filmu.

3. Tumblr: Książka, którą przeczytałeś zanim to było popularne
Wydaję mi się, że jest to seria Percy Jackson Ricka Riordana, po która pierwszy raz sięgnęłam sześć lat temu gdy były tylko dwie pierwsze części. Pamiętam niecierpliwe oczekiwanie na Klątwę Tytana. I choć juz wtedy byłto suces wydawniczy, wydaje mi się, że naprawde popularne stało się po premierze kontynuacji serii, czyli Olimpijskich Herosów. Na myśl przychodzi mi jeszcze Więzień Labiryntu, którego nikt nie kojarzyl wtedy, gdy czytałam.

4. Myspace: Książka, której nie pamiętasz czy ci się podobała czy nie
Zazwyczaj dobrze pamiętam książki, ale ilekroć staram sobie coś przypomnieć o Kronikach Kresu Paula Sterwarta i Chrisa Riddella mam w głowie pustkę. Czytałam trzy pierwsze tomy, ale zupełnie nie pamiętam, o czym to było. Jacyś piraci, dziwne yeti-podobne stwory i tyle. Nie mam pojęcia również, czy Kroniki mi sie podobały. Wygląda na to, że tak, jeśli przeczytałam trzy pierwsze części, ale w takim razie czemu nie doczytałam cyklu do końca?

5. Instagram: Książka tak ładna, że musiałeś zrobić jej zdjęcie
Jest naprawdę ogromna ilosć takich książek. Za telefonie mam całe sesje niektórych okładek. Nawięcej zdjęć zrobiłam chyba Złodziejce Książek Marcusa Zusaka (chodzi o niefilmowe wydanie), Papierowym miastom oraz Szukając Alaski Johna Greena (angielskie okładki sprawiają, że mięknę), a także niedawno recenzjowanego przeze mnie Willa Graysona, Willa Graysona autorstwa Greena i Levithana. Sama w sobie książka to jedna z najpiekniejszych przedmiotów na świecie, więc nic dziwnego chyba, że mam mase ich zdjęć.


6. YouTube: Książka, której ekranizację chciałbyś zobaczyć
Niestety ekranizacje mają tendencję do bycia nie do zniesienia. Zazwyczaj tak bardzo odstępuja oryginałowi, że fan książek tylko patrzy i mysli, czy on napewno czytał to samo. Gdyby jednak założyć, że film byłby wierny oryginałowi, naprawdę chciałabym zobaczyć Sagę Księżycową Marissy Meyer. Połączenie baśni i Gwiezdnych Wojen sprawdziłoby się na ekranie i mogłoby przyciągnąc do kina nie tylko płeć piękną. Na mysl przychodzi mi jeszcze remake Percy'ego Jacksona. Wierny orygniałowi, z taka sama fabułą i postaciami w wieku lat dwunastu, nie dwudziestu dwóch. Niestety ekranizacja dwóch pierwszych części cyklu nie tylko zepsuła książki, ale również zamknęła drzwi innym wytwórnim, które mogły to zrobić dużo lepiej (Amerykanie, uczcie sie od HP)! 

7. Goodreads: Książka, którą poleciłbyś wszystkim
Tu bez wahania odpowiem Więzień Labiryntu Jamesa Dashnera. Jest to książka i dla dziewczyn, i dla chłopców, zabawna, ale tragiczna i naprawde ciekawa. Dlatego polecam ją praktycznie każdemu, i czuję się dumna, że dzięki mnie po tę trylogię sięgnęło kilka osób, bo Dashner wykreował niezwykły świat i każdy czytelnik, który może go poznać to osiągnięcie. 

1 komentarz:

  1. Haha, oj uważaj, bo ja też uwielbiam odpowiadać na pytania (więc TAGi się do tego wliczają). Więc na blogu, soon. A ty takie ciekawe książki wybrałaś! I przykro mi, że to komentowaniem żebram sobie zapraszanie do zabaw, ale trudno :D

    OdpowiedzUsuń