Nie takie Igrzyska, jak je malują

Igrzyskowy miesiąc zaczniemy dosyć lekko, bo kolejnym postem poświęconym fanartom. Tym razem oczywiście bierzemy pod lupę liczne szkice, portrety i przedstawienia postaci z Igrzysk z Katniss na czele. Co ciekawe, w porównaniu do innych fandomów, baza artystyczna jest tu niewielka.  Najpiękniejsze moim zdaniem są rysunki tych artystów, dla których świat Panem był jednorazowym wyzwaniem. Brak tu (prawie) twórców, którzy poświęciliby Igrzyskom więcej niż jeden, może maksymalnie dwa arty, a to trochę zaskakujące. W każdym razie, zaczynajmy!

10. David Beauchene
Trzy razy Katniss autorstwa Davida to połączenie o tyle zaskakujące, że w sumie każdy rysunek jest wykonany w innym stylu. Nie wiem, czy to dobrze, czy źle, ale raczej to drugie, bo chyba wolałabym mieć charakterystyczny tylko dla mnie samej styl niż parę różnych. Nie zmienia to jednak faktu, że każdy z rysunków jest śliczny





9. Ninidu
Tu z drugiej strony mamy bardzo charakterystyczny styl w którym tworzone są arty. Duże oczy i usta, ale jednak coś jest w rysach twarzy, przypominające Jennifer.








8. Jimmy
Meksykanka miała jednorazową przygodę z Katniss (Boże, to chyba źle brzmi). Artystka stworzyła postać groźną i bardzo wyrazistą. Choć nie jest to taka panna Everdeen, jak ja ją sobie wyobrażam, jest zdecydowanie bardzo charakterystyczna i za to autorce należy się ogromny plus.



7. Victoira Ying
Spokojna kolorystyka rysunków Victorii jest wspaniała. Fanart z kryjącą się za drzewem Katniss i Zawodowcami jest moim zdaniem cudowny, szkoda tylko, że rysunków związanych z Igrzysakmi Śmierci autorka wykonała tak mało.




6. Martina C
Tak średnio odpowiada mi styl tej artystki, ale dwa z jej rysunków mnie do niej przekonały. Pierwszym z nich przedstawia Katniss i Peetę trzymających się za ręce, drugi pokazuje leżącą na jedwabiu załamaną psychicznie bohaterkę. Obydwa coś poruszają. Katniss i Peeta razem, złączeni pomimo zagrożenia i ta zupełnie zniszczona, sponiewierana dziewczyna, której zakrwawione nogi tak nie pasują do pięknego, czystego jedwabiu.






5. Catingas
Co prawda Igrzyskowych fanartów autorki znalazłam ze cztery, chciałabym się z Wami podzielić szczególnie tym jednym z Johanną i Katniss. Podoba mi się styl i w ogóle pomysł przedstawienia bohaterek w momencie narodzenia się jakiejś formy przyjaźni między nimi.



4. Flo Minowa
Chos w portfilio tej internautki z Japonii znajdziemy ledwie dwa arty Katniss, liczy się w końcu jakość, a nie ilość. Artystkę znalazlam na deviantarcie, szukając rysunków postaci z powieści Jane Austen i Flo właśnie może się pochwalić niemałym zbiorem tego typu rysunków. Więc, choć do innych fanartów Igrzysk autorstwa artystki niestety nie mogę Was odesłać, polecam za to austenowskie arty.




3. Bev Johnson
Bevsi chyba shippuje Johannę z Katniss, ale nie jestem pewna. Bardzo podoba mi się sposób, w jaki rysuje ona Katniss, jakoś bardziej przypomina mi książkowy opis bohaterki niż na większości artów.






2. Noelle Stevenson
Bogu dzięki za tę kobietę. Autorka rysunków z okładki Fangirl Rainbow Rowell, a także komiksu Nimona, który muszę kiedyś przeczytać. Na swoim tumblrze pokazuje rysunki w bardzo rozpoznawalnym stylu i choć to jedna z nielicznych osób, która do motywu Igrzysk powracała, jej arty wynagradzają wszystko. Niektóre poważne, ale większość to zabawne scenki. Gorąco polecam pobuszować po jej stronie, bo naprawdę warto.









1. Emily Hu
Jeden art, a naprawdę coś we mnie poruszył. Począwszy od kolorystyki, a skończywszy na bohaterach, ich ubiorze czy pozie wszystko tu podoba mi się niesamowicie. Widać na nim poświęcenie Katniss, dodatkowo broszka dziewczyny, wisiorek Peety i bransoletka Haymitcha, symbole ich przyjaźni... Dobra, lepiej już przestanę.



4 komentarze:

  1. Jakie fajne arty :) ten z Rue mnie rozwalił totalnie

    OdpowiedzUsuń
  2. O, dzięki! Uwielbiam poznawać nowych artystów, a ty chyba siedzisz w tej strefie internetów jeszcze więcej ode mnie (wow, ja tu spędzam prawie całe życie, więc propsy xD)!
    No dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie posty, dają możliwość poznania wielu ciekawych i wspaniałych artystów :D Bardzo podobają mi się rysunki Catingas i Emily Hu, poza tym zakochałam się w tych uroczych obrazkach Noelle - część z nich widziałam już wcześniej, ale o niektórych nie miałam pojęcia, chociaż od dawna śledzę działalność Noelle :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne arty! Najbardziej chyba mi się podobały Bev Johnson, Flo Minova i autorki okładki Fangirl Noelle Stevenson, zabawne prace. Lubię takie posty, można znaleźć wiele świetnych artystów :)
    Pozdrawiam!
    http://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń